کارشناس بازاریابی کیست؟
کارشناس بازاریابی یک تحلیلگر تحقیقات بازار است که اطلاعات بازار را جمع آوری میکند و آن را به گونهای ارائه میکند که مشتریان بتوانند از آن استفاده کنند. وظایف کارشناس بازاریابی شامل تحقیق روی بازار، تمایلات مشتریان و رقبا، تهیه کلیپهای تبلیغاتی برای فرستادن به روزنامهها، مجلات، تلویزیون یا رادیو، شناسایی بازارهای بالقوه، معرفی شرکت به مشتریان، پشتیبانی از تیم فروش و تولید محتوای مورد نیاز آنها، ارائه و حفظ تصویری یکپارچه از برند و برندسازی داخلی است.
کارشناس بازاریابی باید از دانش روز و ابزارهای بازاریابی به فراخور شرایط در جهت پیادهسازی استراتژیهای بازاریابی استفاده کند. همچنین باید خلاقیت در ارائه روشهایی برای شناسایی بازارهای بالقوه، معرفی شرکت به مشتریان، پشتیبانی از تیم فروش و تولید محتوای مورد نیاز آنها، ارائه و حفظ تصویری یکپارچه از برند و برندسازی داخلی داشته باشد.
ساعت کاری کارشناس بازاریابی به صورت تمام وقت است و محل کارش معمولا در دفاتر کاری است، اما گاهی برای ملاقات با مشتریان و یا شرکت در سمینارها و نمایشگاهها باید به سفر کاری بروند. درآمد کارشناسان بازاریابی در برخی از کشورهای جهان متوسط است و برای این شغل نیاز به داشتن مدرک تحصیلی در رشتههای مدیریت بازرگانی، بازاریابی، تبلیغات و بازاریابی و … دارند.