برنامه وفاداری مشتری چیست؟
برنامه وفاداری مشتری، یک استراتژی بازاریابی است که به منظور جذب و نگهداری مشتریان، اجرا میشود. این برنامهها به شکل تخفیفها، جوایز، امتیازات و سایر امکاناتی که به مشتریان ارائه میشود، طراحی میشوند. هدف اصلی این برنامهها، افزایش رضایت مشتریان و افزایش فروش شرکت است.
برنامه وفاداری مشتری معمولاً به صورت سیستمی و با استفاده از نرمافزارهای خاصی طراحی میشود. در این برنامهها، مشتریان برای خرید کالا یا استفاده از خدمات شرکت، امتیازاتی دریافت میکنند که میتوانند آنها را برای خرید بعدی یا دریافت جوایز و تخفیفهای ویژه استفاده کنند.
برنامه وفاداری مشتری برای شرکتها از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا مشتریان وفادار، علاوه بر این که خودشان خرید میکنند، به دوستان و آشنایان خود نیز این شرکت را معرفی میکنند و در نتیجه باعث افزایش فروش و سود شرکت میشوند.